پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟ توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان + عکس | این ۳ گروه ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا هستند عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

احتمال افزایش اجاره‌خانه در مشهد پس از ماه رمضان

  • کد خبر: ۱۰۶۱۶۱
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
  • ۲
احتمال افزایش اجاره‌خانه در مشهد پس از ماه رمضان
مدیر اجرایی اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: وقتی مدیریت شهری از سازندگان حمایت نکند و تراکم نداشته باشند، سازنده نمی‌تواند در آزادشهر و هاشمیه خانه بسازد و به الهیه رو می‌آورد. در حال حاضر شاهدیم که برخی از سازندگان سرمایه خود را در ترکیه خرج می‌کنند و سرمایه خود را از ایران خارج کرده‌اند.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ حسین رستمی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص میزان افزایش قیمت اجاره‌خانه در مشهد عنوان کرد: افزایش اجاره خانه در مشهد پیش از سال جدید و در دی و بهمن ماه حدود ۵۰ درصد افزایش داشت. در سال جدید هنوز اجاره خانه‌ها افزایش نداشته است، اما بعد ماه رمضان ممکن است اجاره‌خانه‌ها افزایش یابد. احتمال دارد پس از ماه رمضان شاهد جابجایی‌های اندکی از سوی مردم باشیم. توان اقتصادی مردم آنقدر بالا نیست که بتوانند جابجا شوند. عموما مردم یا با صاحبخانه کنار می‌آیند و یا به حاشیه شهر مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم میل به تمدید دارند. به عنوان مثال اگر یک مستاجر در سال گذشته به ازای هر ماه یک میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کرد و در سال جاری صاحبخانه از او ۴ میلیون طلب کرده است، می‌تواند با ۳ میلیون تومان به توافق برسد. چون مطمئنا با آن رقم اگر بخواهد جابجا شود دیگر نمی‌تواند در محله خود خانه‌ای پیدا کند و مجبور است از محله خود به یک محله رده پایین‌تر جابجا شود.

احتمال افزایش اجاره‌خانه در مشهد پس از ماه رمضان

مدیر اجرایی اتحادیه مشاورین املاک مشهد ادامه داد: فکر می‌کنم متاسفانه پس از ماه رمضان اجاره‌خانه افزایش داشته باشد. درست است که بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد، اما سازنده گرانی مصالح روی قیمت خانه‌هایی که سازنده می‌خواهد در خرداد و تیر ماه بفروشد، اثر گذاشته است. طبیعتا وقتی قیمت خرید و فروش مسکن افزایش پیدا می‌کند، روی قیمت اجاره‌خانه نیز تاثیر می‌گذارد.

قیمت مسکن در الهیه از سجاد و هاشمیه سبقت گرفته است

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر خانه‌ها در الهیه مشهد ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رهن می‌شود، در حالی که در یک زمانی با ۱۰۰ میلیون تومان در آن منطقه خانه خریداری می‌کردند. از آنجا که ساخت و ساز در الهیه افزایش پیدا کرده و یک بافت جوان در مشهد محسوب می‌شود، قیمت‌ها در آن منطقه از آزادشهر، بلوار سجاد و هاشمیه بیشتر شده است!

سرمایه‌گذاری سازندگان مشهدی در ترکیه!

وی افزود: وقتی مدیریت شهری از سازندگان حمایت نکند و تراکم نداشته باشند، سازنده نمی‌تواند در آزادشهر و هاشمیه خانه بسازد و به الهیه رو می‌آورد. شهرداری و شورای شهر وقتی تراکم‌زدایی می‌کنند و اجازه ساخت نمی‌دهند، عرضه و تقاضا را بهم می‌زنند. از همین رو سازنده سرمایه خود را تغییر می‌دهد و حتی ممکن است از این صنف خارج شود و در یک حرفه دیگری فعالیت کند. حتی در حال حاضر شاهدیم که برخی از سازندگان سرمایه خود را در ترکیه خرج می‌کنند و سرمایه خود را از ایران خارج کرده‌اند؛ این در حالی است که مشهد یک شهر گردشگری و توریستی محسوب می‌شود و باید جذب سرمایه داشته باشد، در حالی که شاهد فرار سرمایه از این شهر هستیم.

مشکلات قیمت مسکن و اجاره‌خانه در جلسات درست نمی‌شود

مدیر اجرایی اتحادیه مشاورین املاک مشهد یادآور شد: هر سال بابت افزایش نرخ مسکن نگرانیم. حدود ۲۰ تا ۲۵ سال است که مدام برای این مشکل جلسه رفته‌ام، اما هیچ اقدامی انجام نمی‌شود. باید یک کار علمی و دقیق روی این موضوع انجام شود تا در سال‌های آینده بتوانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم. این موضوع دور از انتظار نیست، اما نیازمند یک کار علمی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
هرانچه برسرمردم ازبابت افزایش دراجاره مسکن است ازطرف مشاورین املاک و اتحادیه های صنوفشان است وبس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
متاسفانه مسئولین وخبرنگاران به گرانی ها دامن میزنند با پخش این مطلب که فلانی چی گفت وخوانده شدن توسط صاحبین منازل توهم کسب درامد بیشتر باعث معذل گرانی میشه لطفا درمورد گرانی ها هیچ مطلبی پخش نکنیدوتاثیرشو‌ ببینید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->